samarbeid - utdanning - framtid
Permalink Svar innen Magnus Johansson den 18 august 2011 kl. 18.08 En måte kan være å lage en undersøkelse. Da får du se hva klassen / gruppen syns samlet elelr hver for seg.
Jeg har også lagd en oppgave som elevene må ta. Da ligger det et egenvurderingsskjema (se vedlegg) som de må fylle inn og vurdere egen innsats på en prøve som vi nettopp har hatt. De må se på hver eneklt oppgave og fargelegge områder på et skjema utfra om de har klart (grønn), nesten klart (gult) eller ikke klart/gjort (rødt) oppgaven. Utfra fargekombinasjoner og plasseringen av oppgaver utfra lav, middels og høy måloppnåelse så kommer de med forslg på karakter.
Når oppgaven er levert og jeg har "vurdert" den så får de den endelige karakteren som går inn i karakterboken på ITSL.
Permalink Svar innen Jorunn Sørtveit den 18 august 2011 kl. 19.50 Jeg bruker loggen i arbeidsmappen til egenvurderinger. Da har også elevene egenvurderingene på ett sted - noe som er enkelt for dem når de skal gå tilbake og se hvilke mål de har nådd og hva de har bestemt seg for å forbedre.
Hvis du ønsker at de skal vurdere seg selv ut i fra kompetansemål, så kan du bruke Læreplanmål som du også finner i arbeidsmappen. Her kan de skrive egenvurdering knyttet til de enkelte mål. (Arbeidsmappene kommer opp automatisk når man setter en hake for Mappevurdering under Faginnstillinger).
Hilsen Jorunn
Permalink Svar innen Nils Hjelmervik den 19 august 2011 kl. 12.15 Hvis du er satt opp som kontaktlærer for elevene, kan du vure en individuell utviklingsplan med elevene.
Elevene kan skrive inn egenvuderinger
21 mai 2013 fra 16.00 til 17.00 – Luleå
7 august 2013 at 10.00 til 9 august 2013 at 14.00 – Trondheim
© 2013 Created by Ingunn Kjøl Wiig.
Drives av