delogbruk.no

samarbeid - utdanning - framtid

Vi benytter ofte oppgaveverktøyet ved at elevene leser inn deler av leksa (i eng/spansk osv). Elevene er kjent med dette, velger SETT INN, NYTT LYDOPPTAK osv osv.Se vedlegg 1

Vet ikke om det har med "nye" utgaven av It's Learning, men denne uka er det INGEN elever som får til å levere. Dvs. at de FÅR spilt inn osv, men når de er ferdige med innspillingen og har valgt SETT INN, så finner de ingen ting.

Selv får jeg heller ikke noe som helst opp i tekst/besvarelses-boksen Se vedlegg 2

Er klar over det med Flash, alle elever sier de har sist utgave.

Kan noen si hva jeg/vi gjør feil...?

Visninger: 128

Svar til denne diskusjonen

Hei, Det har vært en del krøll de siste dagene - spesielt i teksteditoren, det kom en melding i går kveld fra itslearning at det nå skal være fikset.  Mulig det har en innvirkning på koblingen til flashplayeren, har ikke fått testet det selv etter oppdateringen.

Sjekket innleveringene fra mine elever, og det viser seg at de to lydinnspillingene som ble levert i går ikke kommer opp hos meg i det hele tatt. Tok en sjekk selv, og lot testbrukeren (meg) på skolen legge inn lydfil.  Null resultat. Her må Itslearning fikse opp i en vill fart. Sånn kan vi ikke ha det.

Dette er ikke direkte svar på det du spør etter, men jeg hadde problemer med å få spilt av lydfiler tidligere. Jeg så dem, men det hjalp ikke å trykke på play. Nødløsningen ble at eleven logget seg på sine webfiler, og så spilte jeg dem av derfra mens han satt ved siden av og jobbet med noe annet. Nødløsninger er ofte litt slitsomme, men definitivt bedre enn ingen løsninger. Dette tipset fikk jeg fra helpdesk på itslearning. Etterpå har jeg ikke prøvd, så det kan godt være at det fungerer fint nå.

RSS

Bilder

Laster...
  • Legg til bilder
  • Vis alle

© 2013   Created by Ingunn Kjøl Wiig.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår