samarbeid - utdanning - framtid
Hva vil dette bety for elevene på yrkesfag?
Er dette en god ordning?
Hva skal man fylle timene med når man får flere timer?
Hva mener dere?
Se dokumentet under og www.udir.no.
Merker:
Hei igjen Knut! Jeg håper departementet tar hensyn til alle de gode synspunktene som kommer frem her og at du gir beskjed videre om det du mener i saken. Det blir spennende å se utfallet.
Permalink Svar innen Bjørn Helge Græsli den 8 desember 2011 kl. 17.57 Her var det mange fornuftige forslag, og jeg er helt enig med deg, Bjørn Helge, at vi som norsklærere (også engelsklærere) bør jobbe tettere med programfaglærerne. Det er også frustrerende at elevene kommer med manglende kunnskaper fra ungdomsskolen, og mange mangler motivasjon. Jeg håper endringene blir til det bedre, men hvis vi skal jobbe med tunge faglige emner for å forberede noen få elever til påbygg, så blir det galt. Jeg vil gjerne følge opp elevene jeg har i norsk mye tettere enn det jeg klarer nå med 1 økt i uke på vg1 og vg2. Det blir spennende å se. Norsk skole bør ikke få flere riper i lakken nå, og nå er det på tide at vi satser på YF-elever også. Kunnskapsløftet har så langt ikke vært et kunnskapsløft for dem.
Linda Thilesen svarte på Hege Sælid sin diskusjon Oppgaver til muntlig eksamen i norsk i gruppen Norsk, ungdomsskolen21 mai 2013 fra 16.00 til 17.00 – Luleå
7 august 2013 at 10.00 til 9 august 2013 at 14.00 – Trondheim
© 2013 Created by Ingunn Kjøl Wiig.
Drives av